Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Google reklaam tootmine

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Kuidas Google reklaam konkurentidest kasu võib lõigata

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaam on digiturundajatele oluline tööriist, kuna tänapäeval toimub suurem osa tehinguid internetis.

Kui tahame midagi osta või tellida, kirjutame Googlesse, mida vajame – “soodne rattapood”, “head jooksutossud” või hoopis mõne tuntud brändi nime, näiteks “Nike tossud”.

Siin tulebki mängu Google reklaam – platvorm, mis võimaldab ettevõtetel näidata oma reklaame just siis, kui inimesed midagi otsivad. 

Üks eriline ja tihti arutletud strateegia Google Adsis on competitor bidding, ehk konkurendi märksõnadele pakkumine. See võib esmapilgul tunduda agressiivne või isegi ebaaus, aga tegelikult on see lihtsalt üks turundusvõte. 

Selles artiklis vaatame, mis see täpselt on, kuidas see töötab ja kas seda tasub kasutada.

Mis on Competitor Bidding?

Competitor bidding tähendab seda, et sa panustad Google Adsis märksõnadele, mis on seotud mõne konkureeriva brändi, toote või teenusega. 

Näiteks, kui sa müüd veebipoes elektroonikat ja su konkurendiks on Euronics, võid sa oma reklaamid suunata märksõnale “Euronics sülearvutid”.

Nii näeb inimene, kes otsib Euronicsit, ka sinu pakkumist.

See ei tähenda, et sa kasutad konkurendi nime oma reklaami tekstis – see on Google reeglite järgi keelatud. 

Aga sa võid siiski ilmuda otsingutulemustes, kui keegi seda nime kasutab. See võimaldab sul konkureerida kliendi tähelepanu pärast.

Competitor bidding Google reklaam

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Google reklaam tootmine

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Miks ettevõtted seda teevad?

Põhjus on lihtne: nähtavus ja võimalus võita uusi kliente. Kui keegi otsib juba kindlat toodet või brändi, siis on ta ilmselt ostuvalmis. 

Kui sa suudad talle pakkuda midagi paremat – näiteks madalamat hinda, kiiremat tarneaega või lisagarantiid – siis võib ta meelt muuta.

Lisaks:

  • Suureneb brändi tuntus. Isegi kui inimene ei kliki su reklaamile, võib ta su nime märgata.
  • Võimalus testida. Näed, millised konkurendid toovad sinu jaoks huvi ja millised mitte.
  • Otsene turundusvõitlus. Kui konkurent on tugev, tasub tema liiklusest osa endale püüda.

     

See on eriti kasulik uutele või väiksematele ettevõtetele, kes tahavad suurematega konkureerida. Nad saavad ilma suure eelarveta end nähtavaks teha.

Eelised ja riskid

Eelised:

  • Täpne sihtimine. Reklaamid jõuavad inimesteni, kes on juba huvitatud konkreetsest tootest või teenusest.
  • Võimalus eristuda. Kui su reklaam pakub midagi atraktiivsemat, võib inimene just sinu valiku teha.
  • Reaalajas konkurents. Sa saad oma pakkumist võrrelda ja täiustada vastavalt sellele, mida turul pakutakse.

     

Riskid:

  • Kõrgem klikihind. Kuna Google hindab reklaame ka nende asjakohasuse järgi, võib konkurendi märksõnade sihtimine tuua madalama kvaliteediskoori ja kallima CPC (cost per click).
  • Õiguslikud piirangud. Sa ei tohi kasutada konkurendi nime reklaamteksti sees. See võib viia reklaami eemaldamiseni või isegi juriidiliste probleemideni.
  • Reklaamisõda. Kui konkurent märkab, et sa teda sihid, võib ta hakata sama tegema. See võib mõlemale poolele klikihindu üles kruvida.

Kas see sobib igale ettevõttele?

Competitor bidding ei ole maagiline lahendus. See töötab hästi, kui:

  • Sa tegutsed konkurentsitihedas sektoris, näiteks e-kaubanduses.

     

  • Sul on selge väärtuspakkumine, mis sind konkurendist eristab.

     

  • Sul on valmisolek mõõta tulemusi ja kohaldada enda strateegiat.

     

Kui sul on väga väike eelarve, võib olla targem keskenduda esmalt oma brändi ehitamisele ja orgaanilisele liiklusele. 

Aga kui tahad kiiresti turule siseneda ja end nähtavaks teha, võib see olla kasulik lahendus.

Competitor bidding on tugev ja konkreetne Google reklaami strateegia, mis võib tuua häid tulemusi, kui seda õigesti kasutada. 

See aitab sul jõuda potentsiaalsete klientideni, kes on juba otsustamas. Kuid selleks peab sul olema hea pakkumine ja selge sõnum.

Pea meeles – eesmärk pole kliente “varastada”, vaid näidata, et oled väärt alternatiiv.

Google reklaamid on nagu võistlus – ja vahel on mõistlik minna rajale, kus teised juba jooksevad.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid