Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Google reklaam tootmine

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Google reklaami kvaliteediskoor – miks see oluline on ning kuidas seda tõsta?

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Kui kasutad Google reklaami, on üks tähtsamaid mõisteid kvaliteediskoor. See on skoor, mis ütleb, kui kvaliteetsed on sinu reklaamid ja maandumislehed. Mida kõrgem on kvaliteediskoor, seda odavamalt saad reklaame kuvada ja saad paremaid tulemusi. Aga kuidas see täpselt töötab? Ja kuidas saab kvaliteediskoori parandada?

Mis on Google reklaami kvaliteediskoor ja kuidas see töötab?

Google reklaam annab igale märksõnale skoori vahemikus 1–10. Mida kõrgem see skoor on, seda paremad on sinu reklaamid. Kvaliteediskoori määravad kolm peamist tegurit:

  1. CTR ehk Click-Through Rate (klikkide määr) – Palju inimesi sinu reklaamil klikib. Kui inimesed klikivad sinu reklaami sageli, siis kvaliteediskoor on kõrgem.
  2. Reklaami asjakohasus – Kui hästi sinu reklaam vastab inimese otsingule. Kui reklaam on seotud otsingu küsimusega, siis kvaliteediskoor tõuseb.
  3. Maandumislehe kvaliteet – Kui hea ja kasulik on sinu maandumisleht. Kui leht on kiire, hästi kujundatud ja sobib reklaami sisuga, annab see ka kvaliteediskoorile plusspunkte.

Need kolm asja mõjutavad seda, kui palju maksad iga kliki eest ja kus su reklaam kuvatakse. Kui kvaliteediskoor on madal, maksad rohkem ja su reklaam ei pruugi ilmuda kõige kõrgemal positsioonil.

Miks on kvaliteediskoor oluline?

Kui kvaliteediskoor on kõrge, saad odavama kliki hinna ja parema positsiooni. Kui see on madal, pead maksma rohkem ja su reklaam võib ilmuda halvemal positsioonil.

Google reklaami kvaliteediskoor

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Google reklaam tootmine

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Kuidas parandada kvaliteediskoori?

Kui soovid oma kvaliteediskoori parandada, siis jälgi neid lihtsaid näpunäiteid:

1. Paranda CTR-i

CTR näitab, kui palju inimesi klikib sinu reklaami võrreldes nende arvuga, kes seda näevad. Mida rohkem inimesi klikib, seda kõrgem on kvaliteediskoor. Siin on, kuidas sa saad CTR-i parandada:

  • Kasuta tugevaid üleskutseid (näiteks “Proovi tasuta!” või “Telli kohe!”). Need panevad inimesi rohkem klikkima.
  • Lisa reklaamilaiendusi – need aitavad sul pakkuda rohkem infot (näiteks aadress, telefoninumber jne).
  • Väldi liiga laiu märksõnu, sest need toovad ebaolulist liiklust ja madala CTRi.

2. Tõsta reklaami asjakohasust

Reklaam peaks olema seotud märksõnaga, mille inimesed otsivad. Kui reklaam ei vasta otsingupäringule, siis ei klikka inimesed sellele. Siin on mõned soovitused:

  • Iga reklaamirühm peaks keskenduma ainult ühele kindlale teemale. Näiteks, kui reklaamid jalgrattaid, siis räägi ainult jalgratastest.
  • Kasuta oma märksõnu reklaami pealkirjas ja kirjelduses. Kui inimene otsib “odavat jalgratast”, siis peaks reklaamis olema selline sõnum.
  • Testi dünaamilisi reklaame, mis muutuvad vastavalt otsingupäringule.

3. Optimeeri maandumisleht

Kui inimene klikib sinu reklaamile, viib see ta mingile maandumislehele, mis peab olema kiire ja lihtsa disainiga.

  • Veendu, et maandumisleht laebkiiresti. Google soovitab, et leht laeks alla 3 sekundi.
  • Maandumisleht peaks pakkuma seda, mida reklaam lubas. Kui reklaamis räägitakse allahindlusest, siis peab see allahindlus olema ka lehel.

Mobiilisõbralikkus on väga tähtis. Paljud inimesed on veebis telefonide kaudu, seega veendu, et maandumisleht oleks ka mobiilil mugav kasutada.

Levinud vead, mis mõjutavad kvaliteediskoori negatiivselt

  1. Reklaamirühmad on liiga laiad – Kui reklaamirühmad sisaldavad liiga palju erinevaid märksõnu, siis ei ole reklaam iga märksõna jaoks piisavalt asjakohane.

  2. Madala CTR-iga reklaamid – Kui reklaamid ei meelita inimesi, siis kvaliteediskoor langeb.

  3. Maandumisleht ei vasta reklaami lubadusele – Kui reklaam ütleb, et saad soodushinna, aga maandumisleht seda ei paku.

Kvaliteediskoor on oluline tegur, mis mõjutab sinu Google reklaami edu. Kõrge kvaliteediskoor tähendab, et maksad vähem ja saad paremat nähtavust.
Paranda oma CTR-i, reklaami asjakohasust ja maandumislehe kvaliteeti, et tõsta oma kvaliteediskoori. Ära unusta testimist ja pidevat jälgimist. Kui need sammud on paigas, saad paremaid tulemusi madalama hinnaga.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid