Google reklaami hind ja kuidas see kujuneb

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

„Google reklaam on kallis, tee parem Facebooki“, on lause mida mitmed ettevõtjad ja turundusjuhid siit-sealt oma uue (või esimese) digiturunduse kontseptsiooni esitlemisel kuulevad. On see lihtsalt eelarvamus ja üldine hoiak, et reklaamid otsingumootorites on sotsiaalmeediast kallimad? Või on see hirmust tundmatuma platvormi ees, mis pidevalt areneb ja muutub? Tõmbame allpool kardina eest ja näitame kuidas agentuurid Google reklaami hinnastavad. Arutleme kas Google on siis Facebookist kallim ning miks paljudel Google reklaam võib-olla ei õnnestu.

Google reklaami hind

Google reklaami hind ja kuidas see kujuneb

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

„Google reklaam on kallis, tee parem Facebooki“, on lause mida mitmed ettevõtjad ja turundusjuhid siit-sealt oma uue (või esimese) digiturunduse kontseptsiooni esitlemisel kuulevad.

On see lihtsalt eelarvamus ja üldine hoiak, et reklaamid otsingumootorites on sotsiaalmeediast kallimad? Või on see hirmust tundmatuma platvormi ees, mis pidevalt areneb ja muutub?

Tõmbame allpool kardina eest ja näitame kuidas agentuurid Google reklaami hinnastavad. Arutleme kas Google on siis Facebookist kallim ning miks paljudel Google reklaam võib-olla ei õnnestu.

Google reklaami hind

„Google reklaam on kallis, tee parem Facebooki“, on lause mida mitmed ettevõtjad ja turundusjuhid siit-sealt oma uue (või esimese) digiturunduse kontseptsiooni esitlemisel kuulevad.

On see lihtsalt eelarvamus ja üldine hoiak, et reklaamid otsingumootorites on sotsiaalmeediast kallimad? Või on see hirmust tundmatuma platvormi ees, mis pidevalt areneb ja muutub?

Tõmbame allpool kardina eest ja näitame kuidas agentuurid Google reklaami hinnastavad. Arutleme kas Google on siis Facebookist kallim ning miks paljudel Google reklaam võib-olla ei õnnestu.

Google reklaami hind

Kuidas hinnastavad agentuurid Google reklaami teenust

See on teema mida paljud agentuurid ainult vaikselt suunurgast poetavad, kui kliendid kõvasti pinnivad ning kodulehel kiivalt varjavad.  Kliendi jaoks võib see protsess väga müstiline tunduda ja hinnapakkumiste kogumine korralikku peavalu valmistada. Mis on tõenäoliselt ka põhjus miks ainult 40% agentuuride klientidest oma digiturunduse agentuuri vahetavad. Isegi siis, kui ei olda tegelikult päris rahul. Meie oleme võtnud eesmärgiks seda muuta ja töötada kliendiga koos, mitte ainult nende heaks ning kui asjad ei toimi – siis me seda ka ütleme.

Google reklaami hind kujuneb mitmest erinevast tegurist. Suurim neist on tööjõu kulu, sest agentuuri palkamisel ei palgata ju ühte ainsat kontohaldurit, vaid kõigele lisaks palgatakse omale klienditugi, digistrateeg, juhataja (kellele kontohalduri kohta kaebuseid esitada), agentuuri-poolne Google esindaja, mitme aasta jagu kogemusi ning vaba aega iseendale. Kui nüüd nii vaadata, siis palkad haldustasu eest 1-5 juba ekspertse inimese aega ja võimaluse oma aega kuhugi mujale investeerida.

Kas Google reklaam on Facebooki reklaamist kallim

Saab vabalt olla, Facebook saab ka kallim olla. Sõltub eesmärkidest, kontohalduri oskustest ning maandumislehe, reklaami copy ja graafika kvaliteedist. Ütleme, et kui tahta Googles ja Facebookis kulutada € 100,000 ühe kuuga, siis mõlemad platvormid võtavad suurima heameelega selle summa vastu ning põlevatad selle ühtemoodi kiirelt. Erinevus tekib strateegiast ja sihtimisest.

Erinevatel toodete ja brändide puhul töötavad Google ja Facebook erinevalt. Tõenäolsielt on see ostuteekonna ja konversioonide lehtri etapi tõttu. Google tavaline märksõnareklaam keskendub ostuteekonna lõpufaasile, kus inimesed juba üsna kindlalt teavad mida nad tahavad – otsivad vaid parima hinna ja kvaliteediga pakkujat. Samas, Faceooki puhul sihitakse enamjaolt külmasid silmapaare, kes võib-olla ei tea sinu ettevõttest tuhkagi. Samas, Google CPM (tuhande näitamise) hind on märksõnapõhise reklaami korral tuntavalt kallim, kui see oleks Facebookis.

Siinkohal saab juba järeldada, et ühe ettevõtte jaoks on Google kallis ning teise jaoks on Facebooki reklaam nagu kõrbesse vee valamine. Parima tulemuse saavutamiseks tuleks eelnevalt kaardistada oma ettevõtte eesmärgid, strateegia, digiturunduse kontseptsioon ning alles siis alustada turunduse kanalite komplekteerimist. Võib selguda, et sinu jaoks on parim üldse LinkedIn turundus ja e-maili turunduse automatsioonid.

Miks paljudel Google reklaam ei õnnestu?

See on raske. Tegelt ka on. Google ei näita meile miks ta otsustas just nendele 20-le inimesele reklaami näidata ja 5 inimest seda ei näinud, sest impression share (näitamiste määr) oli 80% peal liiga madala klikihinna piirangu tõttu. Kuidas ta nüüd siis ikkagi otsustas, et 20 inimest maksid vähem kui 2 eurot ja 5 inimest on kallimad. Ja miks ma ei saa ainult nendele viiele reklaami näidata, kui nad nii kõrge kvaliteediskooriga on?

Ühesõnaga, väga palju toimub tagaplaanil ja Google turundusega tegelemine võib mõnikord natukene taro kaartide ladumisena tunduda. Valdav osa tööst on proaktiivne strateegiapõhine tegevus, et jõuda eesmärkideni, kuid mõnikord tuleb lihtsalt võtta hetk et mõista miks Google reklaamid just sellel või teisel moel käituvad. See tunnetus läheb aja ja kogemusega muidugi paremaks – aga kes ikka seda kooliraha maksta tahab. Heal agentuuril on need nipid juba unepealt selged ja aeg investeeritakse strateegia teostamisele, mitte vigade parandamisele.

Korduma kippuvad vead on tavaliselt:

  • Liiga lai märksõna sihtimine.
  • Liiga palju sihtimise piiranguid.
  • Mitte-optimaalne geograafiline sihtimine.
  • Halb maandumisleht.
  • Vale konversiooni teekonna kaardistus.
  • Liiga suur või liiga väike eelarve.
  • Halb pakkumise strateegia (bidding strategy).
  • Oled palganud amatööri.
  • Ebapiisav aeg masina õppimise aeg (ei lasta reklaamil Google 7-päevast õppimise ja andmete kogumise teekonda läbida).

Neid põhjuseid võib tegelikult olla palju ning enamus neist on õnneks lihtsasti muudetavad. Kui tunned, et võiksime abiks olla, siis võid meile julgelt kirjutada. Meie ei varja midagi.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid