Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Google reklaam tootmine

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Kuidas valida märksõnu enda Google reklaami kampaania jaoks?

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google Ads on üks parimaid viise, kuidas saada veebilehele rohkem nähtavust ja jõuda uute klientideni. Aga selleks, et reklaam töötaks, on oluline valida õiged märksõnad.

Need on sõnad või fraasid, mida inimesed Google’is otsivad ja mille alusel Google näitab sinu reklaami.

Kui märksõnad on hästi valitud, jõuad õige sihtrühmani ning suurendad klikke ja kasvatad müüki. Kui aga märksõnad on liiga üldised või sobimatud, võid lihtsalt raha raisata, ilma et tulemusi näha oleks.

Miks on märksõnad tähtsad?

Google’is reklaamimine pole imerelv. Konkurents on tihe ja kõik tahavad ju olla otsingutulemuste tipus, et just nende tooteid ostetaks. Seepärast mängivad märksõnad suures plaanis otsustavat rolli. Kui valid õiged märksõnad:

  • Paraneb sinu reklaami kvaliteediskoor;
  • Sa maksad vähem iga kliki eest (CPC);
  • Su reklaam ilmub otsingutulemustes kõrgemal positsioonil.

Kui märkad, et su reklaamid ei too oodatud müüki või liiklust, võib probleem peituda vales märksõnaloendis. Seega tasub märksõnu regulaarselt analüüsida ja vajadusel parandada.

Google reklaami märksõnade valimine

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Google reklaam tootmine

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Kuidas valida märksõnu?

  1. Pane end kliendi kingadesse
    Mõtle, mida sinu klient otsib. Kas ta vajab infot või on ta valmis kohe ostma? Näiteks:
  • „Parimad matkasaapad algajatele” näitab, et inimene uurib alles oma võimalusi.
  • „Matkasaabaste ost” viitab, et ta on valmis kohe ostu sooritama.

Kui saad aru, millises etapis su potentsiaalne klient on, saad paremini planeerida, millised märksõnad sobivad kõige paremini.

2. Kasuta lühikesi ja pikki märksõnu
Lühikesed märksõnad, nagu „matkasaapad”, toovad laiemat liiklust ja aitavad kasvatada brändi tuntust. Samal ajal pikemad märksõnad, nagu „soodsad matkasaapad Tallinnas”, on täpsemad ja toovad kohale kindlama sihtrühma. Hea kampaania ühendab mõlemad, nii et saavutad tasakaalu laia nähtavuse ja täpse sihtimise vahel.

3. Jälgi ja optimeeri regulaarselt
Kasuta Google Ads’i otsinguterminite aruannet, et näha, milliseid otsinguid inimesed tegelikult kasutavad. Kui näed, et mõned märksõnad ei tööta, lisa need negatiivsete märksõnade hulka, et vältida nende alusel reklaamide kuvamist. Samas laienda häid märksõnu, et parandada kampaania tulemust.

4. Väldi liiga suurt märksõnaloendit
Ahvatlev on lisada sadu märksõnu, aga see võib teha kampaania segaseks ja ebaefektiivseks. Keskendu pigem kvaliteedile – vali ainult kõige olulisemad ja asjakohasemad märksõnad.

5. Lisa küsimusi ja asukohti
Küsimusetaolised fraasid, nagu „kuidas valida matkasaapaid”, aitavad jõuda inimesteni, kes otsivad enne ostu lisainfot. Samuti tasub lisada märksõnu, mis sisaldavad asukohta, näiteks „parimad matkatarbed Tartus”. Lokaliseerimine on eriti oluline, kui tegutsed vaid kindlas piirkonnas.

 

6. Proovi konkurentide märksõnu
Kui sa pole kindel, millest alustada, uuri, milliseid märksõnu kasutavad sinu konkurendid. Selleks on olemas tööriistad, mis aitavad analüüsida, millised sõnad neil hästi töötavad. Õpi nende strateegiast ja kohanda see oma vajaduste järgi.

 

Kui oled algaja turundaja, kes alles katsetab Google kampaaniatega, siis ära karda eksperimenteerida!

Testi erinevaid märksõnakombinatsioone ja mõõda ning analüüsi tulemusi. Mõnikord võivad üllatavad märksõnad, nagu küsimused või väga spetsiifilised fraasid, tuua parema tulemuse kui klassikalised ja üldised märksõnad.

Google Ads’i märksõnad võivad teha sinu reklaamikampaaniast kas täieliku eduloo või ebaõnnestumise. Kui kasutad õigeid märksõnu, saad kohale õige sihtrühma, hoiad kulud kontrolli all ja saavutad paremad tulemused. Ära kiirusta märksõnaloendi koostamisega – see tasub ära. Kasuta neid nõuandeid oma kampaanias ja sa näed, kuidas targalt valitud märksõnad viivad sind eduni.

Proovi järele ja näed erinevust!

Loe ka meie teisi blogipostitusi!

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid