Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema
Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema
Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaami vead, mida sageli tehakse
Üks levinud viga tootmisettevõtete Google Adsi kampaaniates on reklaamis sisalduva sõnumi liigne üldisus. Kui reklaamitekstid ja -pildid üritavad olla väga laia haardega, ei pruugi need kõnetada sihtrühma. Pilku püüavad ja tegutsema panevad just pigem võimalikult personaliseeritud lahendused.
Näiteks, kui reklaam keskendub lihtsalt ettevõtte brändile, tutvustades logo ja statistikat, mitte seda, kuidas ettevõte suudab reaalselt kliendi probleemi lahendada, jätab see vaataja külmaks. Kahjuks on see just enamus tootmisettevõtete reklaamide sisu.
Teiseks sagedaseks komistuskiviks on ebatõhusad maandumislehed. Kui huvitatud inimene satub reklaamile klõpsates saidile, kuid see ei ole kasutajasõbralik või sealsed tingimused ei vasta reklaamis lubatule, siis läheb see aken kiiresti kinni. Ühtlasi kahjustab see firma kaubamärki ja brändikuvandit.
Tegevused, mis aitavad parema Google reklaami ehitada
A/B testimine. Lühidalt tähendab A/B testimine kahe teksti-, pildi- või leheversiooni katsetamist, et mõista, milline on parem. Nii saab paremini enda ettevõtte sihtgruppi tundma õppida: milline sõnakasutus? Kas asetada teksti element maandumislehe vasakule või paremale poole? Mis värvi võiks olla nupud? A/B teste läbi viies leiab nendele küsimustele vastused.
Teiseks, reklaamide segmenteerimine. Keskendudes kitsamatele demograafilistele rühmadele ja potentsiaalsete klientide huvidele, saab reklaame suunata neile, kes on suure tõenäosusega otsimas ettevõtte pakutavaid tooteid ning kuvada igale rühmale sõnumeid, mis just neile atraktiivsed tunduvad.
Kolmandaks, konversioonidele optimeerimine. See keerukana näiv sõnapaar tähendab, et kampaania peab olema mõeldud just päringute ja ostude tekitamiseks. Need asjad, mis reaalselt raha ettevõttesse sisse toovad. Reklaamid tuleb koostada ja maandumislehed üles ehitada nõnda, et need motiveeriksid huvitunud inimest tegutsema. Olgu selleks siis kontaktivormi täitmine või toote ostmine.
Tööriistade Hotjar ja Google Analytics 4 (GA4) abil saab aga infot külastajate käitumisest lehel. Kus satutakse segadusse? Mida huviga loetakse? Mis hetkel enne ostu leht kõige sagedamini suletakse? Selliste teadmiste abil on hea viia sisse läbimõeldud muudatusi, et ei peaks iga kord pimedas katsetama.
Google Ads reklaamide tõhusaks kasutamiseks tootmisettevõttes on olulisel kohal läbimõeldud strateegia ja järjepidev töö. Ebaefektiivne reklaam ja halvasti kujundatud maandumisleht võivad takistada kampaaniate edu ja mõjutada firma mainet.
Oluline on tegeleda A/B testimise, kampaania täpse sihtimise ja konversioonidele optimeerimisega. Muidugi on asju, mida ette võtta, palju rohkem. Sellest nimekirjast alustades võib aga juba peagi näha muudatusi kampaaniate tulemustes. Nii saab suunduda samm-sammult väga kasumlike Google Adsi kampaaniateni.