Google reklaam B2B turunduses ja miks 90% eelarvest tuulde läheb
Joonas Väli
SEO Spetsialist
Paljud B2B ettevõtted investeerivad märkimisväärseid summasid Google reklaami, kuid sageli ei kajastu see müüginumbrites, mis sest, et liiklus veebilehel justkui suureneb. Reklaami alla pannakse raha, aga müüki ei tule. Vastuseid pole justkui kelleltki saada.
Järsku tahab Google reklaamikampaania tulemuste saamiseks rohkem aega saada? Või ehk on strateegia kehv? Mitmeid A/B teste hiljem tundub sotsiaalmeedias turundamine paljudele lihtsama ja turvalisema valikuna. See tundub kindlam kui jälle eelarvega katseda.
Kui näed et reklaam ei tööta, siis pane see pausile. Ei lahenda olukorda ei aeg ega suurem eelarve. Viga läheb lihtsalt kallimaks maksma. Kui sinu Google reklamide vundament pole korras, siis ei saa reklaam kunagi häid tulemusi tuua.
Google reklaam B2B turunduses ja miks 90% eelarvest tuulde läheb
Joonas Väli
SEO Spetsialist
Paljud B2B ettevõtted investeerivad märkimisväärseid summasid Google reklaami, kuid sageli ei kajastu see müüginumbrites, mis sest, et liiklus veebilehel justkui suureneb. Reklaami alla pannakse raha, aga müüki ei tule. Vastuseid pole justkui kelleltki saada.
Järsku tahab Google reklaamikampaania tulemuste saamiseks rohkem aega saada? Või ehk on strateegia kehv? Mitmeid A/B teste hiljem tundub sotsiaalmeedias turundamine paljudele lihtsama ja turvalisema valikuna. See tundub kindlam kui jälle eelarvega katseda.
Kui näed et reklaam ei tööta, siis pane see pausile. Ei lahenda olukorda ei aeg ega suurem eelarve. Viga läheb lihtsalt kallimaks maksma. Kui sinu Google reklamide vundament pole korras, siis ei saa reklaam kunagi häid tulemusi tuua.
Paljud B2B ettevõtted investeerivad märkimisväärseid summasid Google reklaami, kuid sageli ei kajastu see müüginumbrites, mis sest, et liiklus veebilehel justkui suureneb. Reklaami alla pannakse raha, aga müüki ei tule. Vastuseid pole justkui kelleltki saada.
Järsku tahab Google reklaamikampaania tulemuste saamiseks rohkem aega saada? Või ehk on strateegia kehv? Mitmeid A/B teste hiljem tundub sotsiaalmeedias turundamine paljudele lihtsama ja turvalisema valikuna. See tundub kindlam kui jälle eelarvega katseda.
Kui näed et reklaam ei tööta, siis pane see pausile. Ei lahenda olukorda ei aeg ega suurem eelarve. Viga läheb lihtsalt kallimaks maksma. Kui sinu Google reklamide vundament pole korras, siis ei saa reklaam kunagi häid tulemusi tuua.
Rohkem raha ei võrdu alati paremate tulemustega, vähemalt Google reklaamide puhul
Kui tänased reklaamikampaaniad ei too soovitud tulemusi, hakkavad paljud B2B firmad huupi erinevaid lähenemisi proovima, mis kahjuks tihipeale lihtsalt eelarvet raiskavad. Üks levinud vigadest on eelarve suurendamine lootuses, et võimsam kulutus toob automaatselt kaasa rohkem päringuid. Või suurem reklaamide ulatus toob inimesed kodulehele päringuid saatma.
Tõsi, see võib tuua kaasa suurema klikkide arvu või mõne täiendava päringu, aga seda pigem keskmise päringute hinna ja konversioonimäära arvelt.
Analüüsita kaugele ei jõua
Teine levinud viga on enda reklaamide sihtimine liiga laiale sihtrühmale. Arvatakse, et võimalikult palju liiklust kodulehele tõmmates suureneb ka müük. Selline lähenemine võib küll tuua veebilehele palju külastusi, kuid vähesed neist on päriselt ka pakutavast huvitatud või tol hetkel ostuvalmis.
Vahel keskendutakse peale ebaõnnestumisi ka reklaamitekstide või -kampaania seadete muutmisele probleemi otsimata. Niimoodi on väike tõenäosus viga tabada. Suure tõenäosusega Google reklaamide tulemused samaks või isegi halvenevad.
Mõnel juhul võib viga olla hoopis kodulehes. Kuid selle vea tuvastamine pole sugugi lihtne, sest vajalik muudatus võib olla väga väike (näiteks fondisuuruste muutmine või mõne uue elemendi lisamine/eemaldamine). Vajalik muudatus võib olla ka väga suur, nagu kodulehe wireframe ümbertegemine või kasutajakogemuse audit koos ostuteekonna ümberkujundamisega. Kahjuks tehakse suurem osa veebilehe muudatustest kõhutunde pealt, vaatamata reaalseid andmeid. Või veel hullem – andmeid ei mõõdetagi.
Valede muudatuste läbiviimine paneb tahes-tahtmata arvama, et ehk on Google reklaam lihtsalt vale platvorm, mille kaudu enda ettevõtte digiturundust läbi viia. Tegelikult on aga põhjaliku analüüsi toel tehtud lihtsatest korrektuuridest suur abi müügi suurendamisel.
Edukate B2B kampaaniate alus - ettevalmistus
Eduka B2B Google reklaami aluseks on korralik ettevalmistus ja strateegia. Üks esimesi samme peaks olema märksõnade audit, mis aitab tuvastada kõige asjakohasemad märksõnad, mille kaudu inimesed suurema tõenäosusega ostuni suunduvad. Õigete märksõnade valik tagab, et reklaamid jõuavad mõeldud auditooriumini, vähendades klõpsamisi, mis lõppevad ristiga lehe paremas nurgas ning parandades klikkide-ostude suhet (conversion rate).
Kampaaniate tõhustamiseks on olemas mitmeid tööriistu, näiteks Google Analytics 4 (GA4), Google Tag Manager (GTM) ja Hotjar. GA4 uurib veebilehe külastajate käitumist, samas kui GTM lihtsustab erinevate siltide ehk tagide paigaldamist, mille kaudu potentisaalsete klientide klikke ja aktiivsust analüüsida. Hotjar aitab aga mõista kasutajate käitumist visuaalsete andmete kaudu, kasutades termokaarte ja anonüümseid külastuste salvestisi. Nii saab omanik kulda väärt infot lehe kohta, millel inimesed peale Google reklaami peale klõpsamist maanduvad ja toimetama asuvad.
Lisaks on oluline ka A/B testimine, et välja selgitada kõige sobivamad reklaamide ja maandumislehtede variandid. Katsetades erinevaid alternatiive, saab infot sihtrühma eelistuste kohta. Milliseid värvitoone kasutada? Kas pigem suur või väike font? Milline sõnakasutus, kas kasutada personaliseeritud slängi? Nende küsimuste vastustele jõuab lähemale A/B teste läbi viies.
Kuigi Google reklaam võib esmapilgul tunduda keeruline ja riskantne just B2B turunduses, siis põhjaliku analüüsi ning kaalutletud otsuste toel saab sellest saada väga efektiivne reklaamitööriist. Nii ei lenda reklaamieelarve pointless katsetustega tuulde, saabub selgus tegevuste ja tulemuste seoses osas ning on võimalik ennustatava tulemuslikkusega uusi reklaame tööle panna.