Google reklaami juhend ehitustööstusele: kuidas ladu internetis tühjaks müüa

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaamikampaaniad loovad ehitusettevõtjatele tihti rohkem väljakutseid kui see seda näiliselt väärt on. Enamus toetuvad pigem suusõnalisele reklaamile ja tunnevad et raha eest seda õiget klienti kohale ei too. Ärimaailma internetti kolimine on sundinud ka ehitusettevõtteid uut tüüpi reklaamiga kohanema, kuid see ei käi kivide ja küngasteta. Kord tuleb kodulehe kaudu korralikult tellimusi, siis on jälle pikalt haudvaikus. Põud ja küllus vaheldumisi.

google reklaam ehitustööstus

Kui kindlustunne puudub, siis ei tundu raha investeerimine kuidagi hea mõte. Aga põhjus miks kindlustunnet ei saagi tekkida on ebapiisav ülevaade turundus- ja müügiprotsessidest. Kui ei oska öelda mis töötas ja miks, siis ei saa seda ka ennustatavate tulemustega korrata.

Google reklaamide juhend ehitustööstusele: kuidas ladu internetis tühjaks müüa

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaamikampaaniad loovad ehitusettevõtjatele tihti rohkem väljakutseid kui see seda näiliselt väärt on. Enamus toetuvad pigem suusõnalisele reklaamile ja tunnevad et raha eest seda õiget klienti kohale ei too. Ärimaailma internetti kolimine on sundinud ka ehitusettevõtteid uut tüüpi reklaamiga kohanema, kuid see ei käi kivide ja küngasteta. Kord tuleb kodulehe kaudu korralikult tellimusi, siis on jälle pikalt haudvaikus. Põud ja küllus vaheldumisi.

Kui kindlustunne puudub, siis ei tundu raha investeerimine kuidagi hea mõte. Aga põhjus miks kindlustunnet ei saagi tekkida on ebapiisav ülevaade turundus- ja müügiprotsessidest. Kui ei oska öelda mis töötas ja miks, siis ei saa seda ka ennustatavate tulemustega korrata.

google reklaam ehitustööstus

Google reklaamikampaaniad loovad ehitusettevõtjatele tihti rohkem väljakutseid kui see seda näiliselt väärt on. Enamus toetuvad pigem suusõnalisele reklaamile ja tunnevad et raha eest seda õiget klienti kohale ei too. 

google reklaam ehitustööstus

Ärimaailma internetti kolimine on sundinud ka ehitusettevõtteid uut tüüpi reklaamiga kohanema, kuid see ei käi kivide ja küngasteta. Kord tuleb kodulehe kaudu korralikult tellimusi, siis on jälle pikalt haudvaikus. Põud ja küllus vaheldumisi.

Kui kindlustunne puudub, siis ei tundu raha investeerimine kuidagi hea mõte. Aga põhjus miks kindlustunnet ei saagi tekkida on ebapiisav ülevaade turundus- ja müügiprotsessidest. Kui ei oska öelda mis töötas ja miks, siis ei saa seda ka ennustatavate tulemustega korrata.

Reaalselt on valikuid ainult kolm:

  • Kõik ise teha ja olla kvaliteedikontroll.
  • Palgata keegi tööline, et tema asjad ära teeks ja ekspertiis majas sees püsiks.
  • Palgata agentuur, kes töökoorma üle võtab.

Kõige suurema hinnasildiga neist kolmest on igal juhul töölise palkamine, sest mitte ainult ei tule talle 3 kuud õppimise eest palka tasuda, vaid siin puudub igasugune garantii tulemusi tuua.

Garantii puudub kusjuures ka valdaval osal agentuuridel. Tehakse suuri lubadusi, räägitakse põnevat juttu, aga paar kuud peale koostöö algust hakkab suhtlus lonkama.

Variant on tegelikult kõik ise ka ära teha, aga see tasub end ära ainult juhul kui on selleks aega. Ühtlasi on see kõige soodsam variant. Kui ettevõte on alles algusfaasis, siis soovitame Google Ads reklaamid ise seadistada – nii õpib põhiprotsessid selgeks ning oskad tulevikus õigesti delegeerida.

Kui endal siiski selleks aega või energiat pole, siis tuleb töölise ja agentuuri vahel valida. Meie soovitame agentuuri, kes pakub tulemuste garantiid. Meie pakume näiteks 3-kuu raha tagasi garantiid. See tähendab et kui me tulemusi 3 kuuga paremaks ei tee, siis saad kogu teenuseraha tagasi.

Enamus agentuure sellist vastutust võtta ei soovi. Või ei taha.

Tihti pöördutakse agentuuride poole suure kiirustamisega ning koostööparner valitakse ebapiisava eeltööga. Hüpatakse partnerlusse sisse, sest pole aega süveneda. Sestap ütlebki iga teine ehitusvaldkonna ettevõtja, et head turundajat on väga raske leida.

Nii tundubki lihtsam digiturundusele pidurit tõmmata. Keskendutakse põhitööle, lubades, et kunagi lükatakse see asi taas käima. Siis kui on aega õppida ja end teemaga põhjalikumalt kurssi viia.

Miks reklaam võib-olla edukas pole?

Eduka digiturunduse jaoks peab võtma aega. Seda selleks et mõista kliendikäitumist numbrite taga, otsida võimalusi reklaamide parendamiseks, auditeerida konkurentide tegevust, uuendada reklaamsisu jne. Argipäeva ettevõtja on liiga ülekoormatud, et sellist töömahtu enda kanda võtta.

Turundusjuhid pole tihtipeale paremas kohas, sest suuremas osas Eesti ettevõtetes on turundusjuhi kanda ka ports teisi tööülesandeid nagu kontorijuhtimine, müügiasjad, disain, kodulehe arendus ning muu projektijuhtimine.

Google reklaamide edukas juhtimine nõuab mitmekülgset lähenemist. Tuleb osata vaadata nii suuremat tervikpilti, kui rohjuuretasandil toimuvaid tarbijakäitumise muudatusi. Allpool on top 4 tegevust edukamate reklaamide juhtimiseks, kui aega napib aga spetsialisti jaoks eelarve puudub.

1. Põhjalik Google reklaami märksõnade audit

Tuleb valida märksõnad, mis oleks võimalikult otseselt seotud ettevõtte teenuste ja toodetega, näiteks “ehitusfirma”, “ehitusfirma Tartu” ning millel on kõrge konversioonipotentsiaal. See tähendab, et mida otsiks potentsiaalne klient, kes on päriselt valmis reklaami nägemise peale päringut esitama. Märksõnade leidmiseks võib kasutada ka erinevaid digitööriistu, näiteks KeyWord Magic Tool.

Tolle abil on lisaks võimalik enda kodulehte analüüsida, et SEO skoori parandada ning internetis Google otsingutulemustes kõrgemal positsioonil välja tulla.

2. Kodulehe andmete mõõtmine

Kodulehe andmete mõõtmine on kõige parem ja kiirem viis külastajate käitumise mõistmiseks, mis aitab muuta Google Ads kampaaniaid ning veebilehte tõhusamaks. Kõik selleks et müüginumbreid kasvatada. Seda eelarveid suurendamata.

Kolm populaarset tasuta tööriista, mis aitavad kodulehel toimuvat paremini mõista, on Google Tag Manager, Google Analytics 4 (GA4) ja Hotjar. Nende abil on võimalik näha inimese käitumist peale kodulehele sattumist. Mida ta klikib? Mida loeb? Kus scrollib? Selle info abil saab teha järeldusi lehe kitsaskohtadest, mida muutes jõuab külastaja lihtsamalt ja kiiremini ostuni.

3. Google reklaami segmenteerimine

Suure tõenäosusega on sinu ettevõttel rohkem kui üks kliendisegment. Siinkohal ei pea ma silmas tootepõhist segmenti, vaid psühhograafilist segmenti (kliendi demograafia + psühholoogiline profiil). Kui võtta kõik oma kliendid ja rivistada nad paberil erinevate näitajate järgi (keskmine ostukorvi suurus, kliendi saamise hind, ostuteekonna pikkus, nende vanus, sugu, elukoht jne.), siis teatud näitajad hakkavad korreleeruma.

Erinevad klientide segmendid hakkavad teistest eredamalt silma paistma oma kõrgema tasuvuse ja soodsama saamishinnaga. Seejärel on võimalik oma turundus ja kommunikatsioon just nende segmentide jaoks personaalsemaks muuta.

Nii suureneb kogu turundustegevuse ROI (tasuvusäitaja) ja väheneb ettevõttepoolne kulu kehva tasuvusega päringute teenindamise arvelt.

4. Tekstide A/B testimine

Lihtsalt öeldes tähendab A/B testimine kahe versiooni omavahelist võrdlust, et mõista, kumb soovitud tulemused (klikid, konversioonid, päringud, vaatamised jmt) soodsama hinna või kõrgema kvaliteediga kohale toob. A/B teste võib kasutada nii suurt reklaamikampaaniat ette valmistades kui ka kodulehe struktuuri tõhusamaks muutmisel (konversioonimäära optimeerimine). Nii saab paremini enda ettevõtte sihtgruppi tundma õppida: kas talle meeldivad naljad? Või on hoopis väga formaalne ja tõsine toon see, millega teda reklaami nägemisest ostuni suunata?

Google reklaam võib ühtaegu tunduda nii lihtne ja hoomatav, kui ka lõputu peavalu. Reklaamimaastikul on kõik pidevas muutuses ning kui uuendustega kursis ei püsi, siis peegeldub see kohe negatiivsetes reklaamitulemustes. Kõige tugevam Google reklaam on kõige usinamatel ja proaktiivsematel reklaamijatel.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid