Millal kasutada Google reklaame

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

Reklaamid Googles võivad olla väga tasuvad, kuid need pole seda kõikide ettevõtete jaoks. Kui üht äri saadab seal suur edu, siis teise jaoks võib ühe kliendi saamise hind oluliselt üle keskmise paisuda. Miks on see nii ja kas on kivisse raiutud, kes tingimata Google’s peaks möllama ja kes eemale hoidma?

Google reklaamid

Kindlasti mitte. Google partneritena oleme teinud hulganisti erinevaid kampaaniaid väga erinevates suurustes ettevõtetele ning aja jooksul oleme märganud omamoodi hoiakuid Google reklaamide suhtes. Ettevõtjatele on jäänud mulje, et otsingumootori reklaamid on kallid ning Facebooki turundus on odavam. Päriselus sõltub see suuresti turunduse eesmärkidest, keskmisest meediaeelarvest, SEO skoorist, konkurentsist, bränditeadlikkusest ja kvaliteediskoorist.

Millal kasutada Google reklaame

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

Reklaamid Googles võivad olla väga tasuvad, kuid need pole seda kõikide ettevõtete jaoks. Kui üht äri saadab seal suur edu, siis teise jaoks võib ühe kliendi saamise hind oluliselt üle keskmise paisuda. Miks on see nii ja kas on kivisse raiutud, kes tingimata Google’s peaks möllama ja kes eemale hoidma?

Kindlasti mitte. Google partneritena oleme teinud hulganisti erinevaid kampaaniaid väga erinevates suurustes ettevõtetele ning aja jooksul oleme märganud omamoodi hoiakuid Google reklaamide suhtes. Ettevõtjatele on jäänud mulje, et otsingumootori reklaamid on kallid ning Facebooki turundus on odavam. Päriselus sõltub see suuresti turunduse eesmärkidest, keskmisest meediaeelarvest, SEO skoorist, konkurentsist, bränditeadlikkusest ja kvaliteediskoorist.

Google reklaamid

Reklaamid Googles võivad olla väga tasuvad, kuid need pole seda kõikide ettevõtete jaoks. Kui üht äri saadab seal suur edu, siis teise jaoks võib ühe kliendi saamise hind oluliselt üle keskmise paisuda. Miks on see nii ja kas on kivisse raiutud, kes tingimata Google’s peaks möllama ja kes eemale hoidma?

Kindlasti mitte. Google partneritena oleme teinud hulganisti erinevaid kampaaniaid väga erinevates suurustes ettevõtetele ning aja jooksul oleme märganud omamoodi hoiakuid Google reklaamide suhtes. Ettevõtjatele on jäänud mulje, et otsingumootori reklaamid on kallid ning Facebooki turundus on odavam. Päriselus sõltub see suuresti turunduse eesmärkidest, keskmisest meediaeelarvest, SEO skoorist, konkurentsist, bränditeadlikkusest ja kvaliteediskoorist.

Google reklaamid

Millised on erinevad Google reklaamid ja mis kasu neist on?

Google on väga suur: seal on Google Display Network (bännerid ja videoreklaamid), YouTube reklamid, Google Search Network (harjumuspärane märksõnareklaam) ja siis on veel Google Search Partners (Google enda sihtimise laiend, sisuliselt) – mitte segi ajada Google ametlike partneritega Eestis.

Kõik need platvormid teenindavad erinevaid reklaamitüüpe:

  • Otsingureklaamid
  • Display reklaamid e. bännerid
  • Videoreklaamid
  • Smart reklaamid
  • Taasturundus e. remarketing

Kui anda neile kõigile täpselt sama eelarve ja sihtimise strateegia, siis on tulemused seinast-seina. Seda sellepärast, et reklaamide eesmärgid on väga erinevad. Näiteks, otsingureklaamide nägijad on konversiooniteekonnas lõpusirgel ja teavad üsna kindlalt mida neil vaja on (sestap ka märksõnade kasutus). Samas, bänneri või video puhul on tegu outbound turundusega ja potentsiaalsed nägijad ei pruugi ettevõttest kuulnudki olla, aga sobivad potentsiaalse kliendi profiiliga kokku.

Esimesel juhul saaks ettevõte ühe veebilehe külastaja keskmiselt ca 7x suurema CPC (cost per click) hinnaga, kuid tema konverteerumise tõenäosus oleks kümneid kordi suurem. Samas, display- ja videoreklaamidega jõuab keskmiselt umbes €100 eest 100K sihitud näitamiseni ja 600-1200 veebilehe külastajani – suurepärane bränditeadlikkus, aga madal konversioonimäär.

Kui palju peaks Google reklaamidesse raha investeerima?

Pole olemas ühte eelarvet, mis igale ettevõttele sobiks. Õige meediakulu leidmiseks tuleb arvutada välja keskmine kliendi eluea väärtus ja sellest tuletada maksimaalne hind, mida selle kliendi saamiseks ollakse nõus maksma. Palun mitte ära ehmatada, sest eesmärk ei mitte maksta võimalikult palju, vaid kaardistada ülemine hinnapiir. Selle järgi tuleb liiva sisse piir tõmmata ja kampaaniate tulemuslikkus allapoole piirmäära sihtida. Tähtis on, et oleks pidepunkt.

Järgmine samm on arvutada välja kui palju uusi kliente ettevõte jõuab teenindada. Siis, kui palju saab ettevõte investeerida Google reklaamidesse, eeldusel, et klient tuleb 2-3-kuuse viivitusega (Google reklaamidel võib teinekord võtta natukene aega, et saada õige ree peale – seda eriti, kui ei ole peavoolu valdkond). Ühe kliendi saamise hinna arvutamine on Google reklaamide edu üks põhisambaid, sest kui ei tea mis ühe kliendi hind on, ei ole võimalik eelarvestada ja tulevikus reklaamide edukust analüüsida. Tuleks arvestada, et keskmine päringu hind Googles on reeglina €15-30 vahemikus ja kui kasumimarginaal on alla €30, siis Google ei pruugi olla kõige parem kanal – välja arvatud juhul, kui on tegu tugeva brändi ja laialdaselt tarbitud toote või teenusega.

Viimasena tuleks vaadata kas on maksimaalne arv teenindatavaid kliente (alati ei pea olema – näiteks SaaS ettevõtte puhul seda mure reeglina ei ole), kas meedia eelarve puhul on lagi olemas, kui suur on tarbijaskond sihtturul ning millise ostu- või päringuteekonna pikkusega arvestada. Alles siis saame teada oma digiturunduse eelarve ja kui palju oleksid valmis reklaamidesse investeerima.

Kas SEO ja orgaaniline ranking mängivad rolli Google Ads reklaami edukusel

Kindlasti. Google Ads eesmärk on saada õige inimene õigel ajal oma kodulehele ja näidata talle sisu, mida ta parasjagu otsib ja soovib. SEO skoori ja orgaanilise rankingu arvutamisel võtab Google arvesse ka PPC liikluse (makstud reklaamist tulnud külastajad). Kui veebilehe SEO optimerimine töötab ja organiline positsioon on hea, on see märk Google’le, et see veebileht on autoriteetne ning tema reklaamidele võib määrata kõrgema kvaliteediskoori.

QS (Quality Score) e. kvaliteediskoor on Google näitaja iga reklaami asjakohasuse osas ja kõrgema QS hinde abil on võimalik palju odavamalt reklaami impression share (e. näitamise või turuosa määr) tõsta. Kõrgema impression share’i saamisel tuleb arvestada nii makimaalse CPC (klikihind), sihtimise strateegia, reklaamide kvaliteediskoori (QS), konkurentsi, veebilehe kvaliteedi- ja SEO skooriga ning hooajalisusega.

Millal Google reklaame mitte kasutada

Otsingumootori reklaamid sobivad tegelikult igat tüüpi ettevõttele. Kuid need ei sobi iga reklaami eesmärgi täitmiseks. Sellepärast ongi oluline, et enne reklaamide käivitamist oleks ettevõte mõelnud läbi mida ta nende reklaamidega saavutada tahab ja mis on saadav kasu (kasu ei pruugi alati müük või päringu olla, võib ka näiteks kontaktide listi ehitamine või brändi märksõnade kaitse olla). Lisaks, tuleks otsustada mis ajaperioodi vältel Google reklaame tehakse – pole mõtet teha vaid üks kuu ja siis oodata rekordilisi tulemusi.

Iga päev tehakse Google’s üle viie miljardi otsingu ja klappida sinu reklaamikampaania potentsiaalse kliendiga võtab aega. Parimad kampaaniad baseeruvad tegelikult kas väga tugeval bränditeadlikkusel või väga põhjalikul andmetel, mis võimaldab reklaame ülitäpselt sihtida. Ettevõttel, kellel pole kumbagi, pole esimese kuuga suuri tulemusi ka oodata.

Professionaalne seadistus ja kampaaniate juhtimine küll kiirendab kogu teekonda ja lühendab õppimise aega – hoides ettevõtte jaoks oluliselt kooliraha kokku, aga bränditeadlikkust või tugevat andmebaasi ei saa keegi niisama anda. See tuleb endale ajapikku koguda ning Google reklaamid võimaldavad seda tänu om analüütikale väga edukalt teha.

Googles saab reklaamida väga edukalt, aga saab reklaamida ka väga halvasti. Meie aitame oma klientidel kõik eesmärgid ja teekona kaardistada ja töötame koos klientidega, et saavutada kasvueesmärgid ja seatud sihid. Räägi meile oma digiplaanidest ja koos viime need ellu.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid